تفاوت بین شیر اطمینان هایستک و شیر فشار شکن چیست؟
نوشته شده توسط : علی حیدری

ما تفاوت های بین دو نوع شیر را بررسی می کنیم: فشار شکن و شیرهای اطمینان

 


در بخش حمل و نقل سیالات صنعتی و خانگی، شیرهای فشار شکن و شیرهای ایمنی عناصر ضروری دفاع و ایمنی هستند.

 

این عناصر آخرین مانع بین یک تصادف جدی یا اجازه دادن به همه چیز در شرایط مطلوب هستند. اما آیا شیرهای اطمینان و  یکسان هستند و تفاوت آنها چیست و هر کدام چگونه استفاده می شود، سؤالاتی است که در ادامه به آنها توضیح خواهیم داد.

 


آیا شیر اطمینان هایستک و شیر فشارشکن یکی هستند؟

خیر. اگرچه، این شیرها هدف یکسانی دارند، اما برای جلوگیری از فشار بیش از حد، تفاوت های قابل توجهی وجود دارد که مناسب وظایف مختلف است. بنابراین، هر دو می توانند با یک فرآیند سازگار شوند یا به طور جداگانه کار کنند.

 

شیر ایمنی چیست؟

شیر اطمینان هایستک بخشی است که به آزادسازی فشار اتمسفر کمک می کند. یا به عبارت دیگر فشار خارج از یک سیستم را کاهش می دهد. بنابراین، زمانی که زمان برسد، به طور کامل باز می شود و فشار را آزاد می کند و از انفجار جلوگیری می کند.

 


شیر کاهش فشار چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، یک شیر کاهش فشار، سیالیت سیال را حفظ می کند. بنابراین، همیشه به دنبال حفظ آرامش در سیستم است و سعی می کند فشار را پایین نگه دارد. بنابراین، اگر فشار شروع به افزایش تدریجی کند، شیر نیز به تدریج شروع به باز شدن می کند.

 

هر شیر چگونه استفاده می شود و تفاوت تنظیم و ظرفیت هر شیر چیست؟

در مورد استفاده، شیر اطمینان هایستک بیشتر در سیستم‌های حرارتی و در آن دسته از مخازن استفاده می‌شود که می‌توانند فشار را رها کرده و با انباشته شدن انرژی، آن را آزاد کرده و مجدداً راه‌اندازی کنند، بدون نیاز به انجام دستی. بنابراین استفاده از آن بیشتر با گازها، سیالات داغ و مواد شیمیایی رایج است.

 

از طرف دیگر، ظرفیت شیر ​​ایمنی به آن اجازه می دهد تا حالت های فشار بیش از حد را کنترل کند. اگرچه، در برخی موارد، ممکن است به کمک اپراتوری نیاز داشته باشد که بسته به سیگنال، شیر را بسته یا باز می‌کند تا تنش را از بین ببرد و به کار عادی ادامه دهد.

 

 

شیر سرریز (همانطور که شیر کاهش فشار نیز شناخته می شود) بیشتر در سیستم هایی استفاده می شود که فشار ثابت یا پیوسته باقی می ماند.

 

بنابراین، عملکرد آن به صورت خودکار است. فقط برای آزاد کردن فشار باز می شود و از نیروی مایع تجاوز نمی کند. بنابراین، استفاده از آن بیشتر با سیالات رایج است (البته، می توان آنها را با بخارات یا گازهای متوسط ​​نیز استفاده کرد). از نظر ظرفیت می توانند فشارهای کم را تحمل کنند و فرآیندهای آنها پیوسته است.

 

به محض اینکه تشخیص داد فشار اضافی وجود دارد، فرآیند باز شدن را شروع می کند و به کار خود ادامه می دهد.

 

شیرهای فشار شکن و شیرهای ایمنی چگونه طراحی می شوند؟

اگرچه، آنها قطعاتی هستند که برای نیازهای مختلف تنظیم می شوند، بسته به طراحی سیستم، هر شیر باید معیارهای خاصی را داشته باشد که قابلیت اطمینان آن را استاندارد می کند. به این ترتیب، این نوع شیرها باید دارای:

 


استفاده از موادی که می توانند دماهای بالا و فشار بیش از حد را تحمل کنند

 

خواص مقاوم در برابر خوردگی

 

در حالی که، در برخی موارد، آنها باید سازگار با خطوط لوله مختلف باشند.

 

حتی باید طوری طراحی شوند که حتی با وقفه هم کار کنند. به گونه ای که تاثیری بر جریان نداشته باشد و مانع از تخلیه در سیستم نشود.

مکانیکی. آنهایی که دارای دوشاخه هستند که برای آزاد کردن فشار باز می شود، در حالی که از اگزوز برای آزاد کردن مایعات استفاده می شود. این نوع شیر از یک سیستم پیچیده استفاده می کند که نیاز به یک فنر برای کالیبره و تنظیم به نقطه ای دارد که اجازه می دهد سیال در زمان مورد نیاز آزاد شود. شیرهای کاهش فشار حتی از مکانیزمی استفاده می کنند که باز شدن را در لحظه ای که از یک آستانه خاص فراتر می رود تسهیل می کند.

 

 

انواع شیرهای موجود در هر کدام (تسکین فشار و ایمنی) چیست؟

سه نوع شیر وجود دارد که در بازار یافت می شود:

 


شیرهای برقی. اینها دریچه هایی هستند که از سیستم سوئیچ فشار برای کنترل فشار استفاده می کنند. بنابراین، می توان زمان هایی را که در آن شیر برقی باید راه اندازی شود تا فشار مورد نیاز یا خاص را آزاد کند، کنترل کرد.

 


شیرهای الکترونیکی اینها نوعی دریچه هستند که از مبدل برای ارسال سیگنال به سیستم کنترل استفاده می کنند. بنابراین، بسته به فشاری که متمرکز می شود، سیستم می تواند تصمیم بگیرد که چه زمانی شیر برقی را باز کند.

 


هنگام خرید شیر فشار یا اطمینان باید به چه ویژگی های دیگری توجه کرد؟

آنها باید قادر به تجاوز از ظرفیت فشار نامی (حداقل 110٪ بیشتر) باشند.

 

آنها همچنین باید توانایی عملکرد بالاتر از حد دما را داشته باشند، بنابراین اطمینان حاصل شود که می توانند حتی در استفاده شدید نیز به کار خود ادامه دهند.

 

برای جلوگیری از مشکلات مربوط به انبساط، انقباض و تجمع چربی، باید راهنماهای مهر و موم و ساقه موثر ارائه شود.

 


ترجیحاً دارای اهرم دستی برای باز شدن، با طراحی مناسب بوده و وزن (این عنصر) بر عملکرد آن تأثیری نداشته باشد.

 

آنها باید یک سیستم ایمنی برای جلوگیری از دستکاری غیر مجاز داشته باشند.

 


چرا خرید شیر اطمینان هایستک یا فشار شکن از متخصص ضروری است؟

انتخاب و نصب چنین قطعه ای برای جلوگیری از حوادث و انفجارهای جدی در نظر گرفته شده است. بنابراین، انتخاب صحیح و مناسب بستگی به تصمیم گیری دقیق دارد، به همین دلیل است که همیشه ترجیح داده می شود به یک متخصص مراجعه کنید.

 

و یکی از بهترین گزینه ها Valfonta است که می تواند با هر نیاز شخصی یا صنعتی سازگار شود


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 

 





:: برچسب‌ها: شیر سرریز , شیر اطمینان , شیر برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: